Byron Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Juli 2015 | Australië, Brisbane

Tijd voor een nieuw verslag!

Afgelopen woensdag zat ik om 7.00u al in de bus voor de trip naar Byron Bay. We begonnen de dag met een bezoek aan het wildlife sanctuary. Hier was o.a. een gebied afgezet waar de kangaroos rond liepen en daar mocht je gewoon bij komen. Er waren ook koala's, krokodillen, vogels, wombats etc. 's Middags reden we door naar ons hostel in Byron Bay: Backpackers inn. Daar hebben we snel onze spullen afgezet en zijn toen richting de vuurtoren gelopen en het meest oostelijke punt van Australië! Het uitzicht was prachtig en af en toe zag je water omhoog komen van de walvissen die er zwommen en soms zag je ineens een dolfijn zwemmen! 's Avonds hadden we een BBQ in het hostel en later zochten we nog een club op in Byron Bay: Cocomangas. Het was leuk om mee te maken hoe het eraan toe gaat in een hostel.

Donderdagochtend na het ontbijt zijn Chloe, Sophie en ik richting het strand gelopen om alvast een groep studenten te zien die gingen kajakken, zo wisten we alvast wat ons te wachten stond ;). Daarna hebben we lekker geluncht in de stad en zijn ons toen gaan klaarmaken om zelf te gaan kajakken! Het kajakken was heel erg leuk in de zee! Je moest wel flink je best doen om niet uit je kajak te worden gegooid want de golven waren behoorlijk hoog! Na het kajakken gingen we snel terug naar het hostel want om 18:45u moesten we richting Cheeky Monkeys, een club waar we gingen eten en dansen! Dit was een hele leuke club, weer een hoop nieuwe mensen leren kennen, o.a. een meisje uit Melbourne!

Vrijdagochtend moesten we weer vroeg op want om 10:00u moesten we uitchecken en daarna hadden we ook meteen surfles! Tijdens de surfles gingen we eerst op het strand oefenen hoe je nou eigenlijk op je surfboard moet komen en hoe je het beste kon balanceren (dit leek toen nog makkelijk ;) ). Daarna gingen we het proberen in de zee maar dat bleek toch behoorlijk moeilijk te zien! Uiteindelijk lukte het me toch om een keer te staan op mijn surfboard :). Na het surfen kregen we als lunch pizza, dat smaakte heerlijk want ik was behoorlijk uitgehongerd na die inspanning! 's Middags zijn we nog wat rond gaan wandelen in de stad en daarna vertrok de bus weer naar Brisbane toe.

Zaterdag ben ik met Lili en Chloe naar Garden City geweest om weer wat boodschappen te halen. 's Avonds gingen we met een groep studenten naar de Street Food Market in het centrum. Er stonden allemaal kraampjes met eten van over de hele wereld (zelfs een Nederlandse!). Heel erg lekker en leuk! Daarna zijn we naar 'the Valley' geweest (een gebied met allemaal clubs bij elkaar). Uiteindelijk beland in 'Birdees', leuke club, dus het was een gezellige avond.

Vandaag was een heerlijke relax dag, ook maar wat voorbereidingen getroffen voor volgende week want dan begint het tweede semester officieel. Ik heb alleen op dinsdag, woensdag en donderdag colleges dus dat is nog goed te doen ;)!

Tot snel!

Groetjes, Lotte

• 26 Juli 2015 - 21:30

Maarten En Monique:

Lieve Lotte,

Jeetje, wat maak je een hoop mee in zo'n korte tijd.

Heb net met mama gesproken en gehoord dat je het zo naar je zin hebt. Maarten en ik vinden het echt knap dat je aan dit avontuur bent begonnen. Fantastisch!!

We blijven je volgen en wensen je nog heel veel plezier toe!!!

veel liefs van Maarten, Monique, Kiki en Robert

• 27 Juli 2015 - 08:57

Pap En Mam:

Hoi lieve dochter,

Wat een avontuur! Walvissen en dolfijnen zien zwemmen, surfen in de Pacific Ocean... we genieten mee!Vandaag begint officieel je studiesemester; veel succes!xxx pap en mam

• 06 Augustus 2015 - 12:35

Jorien:

Hee Lotte,

Wat leuk je verhalen te lezen en leuk dat je al mensen hebt leren kennen!
    Ik ben jaloers op de dolfijnen en walvissen die je hebt kunnen spotten haha.

Succes met het begin van je colleges!

Liefs,
    Jorien