De eerste drie weken reizen door Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu De eerste drie weken reizen door Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu

De eerste drie weken reizen door Australië

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

09 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hey allemaal!

Tijd voor een update vanuit Australië.

14 december om 7.00u(!) kwam Emiel aan op Melbourne airport. Eindelijk was hij er! Ik stond er natuurlijk om hem op te halen. De dagen daarna hebben we samen door Melbourne gestruind en heeft Emiel wat bij kunnen slapen van zijn jetlag. Onder andere naar de Queen Victoria Market geweest (groot en heel leuk!), het strand bezocht en door de stad gewandeld.

16 december hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar Philip island gereden. Na zonsondergang zagen we daar een ware pinguïnparade! De pinguïns kwamen vanuit de zee, rende het strand over (in groepjes of alleen) en gingen zo de duinen in om te slapen. Wat bijzonder om te zien!

De dag erop zijn we naar Mornington Peninsula gereden waar we een mooie strandwandeling hebben gemaakt. De volgende dag zijn we aan de Great Ocean Road begonnen. Prachtige uitzichtpunten tegengekomen, wilde koala's en kangaroes gezien, en de twaalf apostelen bekeken, kortom een prachtige route.

Na de Great Ocean Road zijn we doorgereden naar Grampians National Park. De eerste dag dat we daar waren hebben we een wandeling gemaakt over losse rotsblokken helemaal naar de top van een van de hoogste bergen in het national park. Flinke tocht, maar het uitzicht maakte het helemaal waard! De volgende dag hebben we daar ook nog wat wandelingen gemaakt en zijn we ook naar de McKenzie falls (waterval) geweest.

Na de Grampians was het weer tijd om terug te gaan naar Melbourne om daar de auto in te leveren maar van tevoren hebben we nog een tussenstop gemaakt bij Brittany want die woont in Geelong (vlakbij Melbourne).

24 december stapte we in het vliegtuig naar Alice Springs toe. Toen we het vliegtuig uitstapte kwam de warme lucht ons al direct tegemoet, het was er namelijk 38 graden! We zijn toen met een shuttle naar ons hostel gegaan en hebben toen we daar aankwamen meteen wat boodschappen gehaald. De rest van de dag lekker bij het zwembadje gelegen want het was toch wel erg warm.

Op eerste kerstdag begonnen we aan onze toer naar de Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon. Dan, onze tourguide, kwam ons om zes uur 's ochtends verkleed als Santa ophalen met een 'four wheel drive truck'. We reden toen naar onze campsite dichtbij de Uluru, daar hebben we toen geluncht. 'S middags zijn we de Uluru gaan bekijken en hebben we een stukje er langs af gewandeld. 'S avonds hebben we de Uluru bij zonsondergang bekeken en toen we daarna terug kwamen op onze campsite was er al een lekker kerstmaaltje voor ons klaargemaakt! 'S avonds gingen we buiten in 'swags' slapen rondom het kampvuur, onder de sterrenhemel, dat is nog eens een andere kerst dan normaal! De volgende ochtend werden we vroeg gewekt (4:30u) omdat we de Uluru tijdens zonsopgang gingen bekijken, ook weer heel mooi. Daarna reden we door naar Kata Tjuta om daar te gaan wandelen. Na de wandeling kregen we BBQ als lunch en konden we een duik nemen in een zwembadje, heerlijk! Na de lunch reden we door naar Kings Canyon waar onze campsite was voor die avond. Deze campsite was nog iets avontuurlijker dan de vorige, de toilet en douche waren namelijk zonder deur. Dus tijdens het douchen kon je van de zonsondergang genieten of als je geluk had zag je een kangaroe voorbij hupsen. 'S avonds toch wel in een tentje geslapen omdat ik het de vorige nacht toch een beetje koud had gehad en we morgen weer een drukke dag voor de boeg hadden. De volgende ochtend werden we weer om 4:30u gewekt en reden we na het ontbijt direct naar Kings Canyon. Om 7:00u begonnen we daar aan onze wandeling via 'the heart attack hill'. We waren achteraf wel blij dat we de wandeling zo vroeg deden omdat het toen nog wel te doen was met de hitte. Het was weer een prachtige wandeling, we liepen helemaal over de canyon heen. Na de wandeling zijn we gaan lunchen en toen reden we over een onverharde weg (erg leuk, alleen maar rood zand), terug naar Alice Springs. Onderweg zijn we nog bij een kamelenfarm gestopt waar Emiel en ik natuurlijk een ritje hebben gemaakt! Aangekomen in Alice Springs, snel gedoucht in ons hostel en toen gingen we nog met de hele toergroep als afsluiting eten bij een restaurantje in Alice Springs. Al met al een super toer gehad!

De volgende dag (maandag 28-12) was onze vlucht naar Sydney toe waar we rond 16:30u aankwamen. We zijn toen met een shuttle naar ons hostel gegaan en hebben 's avonds nog wat door de stad gewandeld. Dinsdag zijn we door de stad gaan lopen en zijn we 's avonds naar de bioscoop geweest. Woensdag zijn we rondom het Opera House gelopen en daarna hebben we de trein gepakt naar 'blue point reserve', de plek waar we morgen, op oudejaarsdag, willen gaan zitten om 's avonds naar het vuurwerk te kijken. Tot onze verbazing stonden de eerste tentjes al klaar voor morgen! Het was dus niet gelogen dat mensen gingen kamperen om een goede plek te hebben om het vuurwerk te zien met de nieuwjaarswisseling. Wij gingen weer terug naar de stad toe om het uitzicht over Sydney te bekijken vanuit de Sydney tower. Hierna gingen we weer terug naar het hostel.

Oudejaarsdag was aangebroken, dus om zes uur stond de wekker, hup eruit en om zeven uur liepen we naar de trein toe met een tas vol eten en drinken om de dag door te komen. Om acht uur 's ochtends kwamen we weer aan bij 'Blue point reserve' en tot onze grote verbazing lag bijna het hele grasveld al vol met mensen! We konden nog net een plekje vinden en daar zijn we dus ook niet meer weg gegaan. Een hele lange dag wachten in de zon maar het vuurwerk om twaalf uur 's nachts was het waard, het was prachtig! Daarna konden we in een lange stroom weer terug in de trein naar ons hostel toe.

Op nieuwjaarsdag werden we pas rond 12:00u wakker, dus toen zijn we er maar snel uit gegaan. 'S middags gingen we naar Bondi Beach voor onze eigen nieuwjaarsduik en 's avonds hebben we daar ook nog bij het strand gegeten. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan.

Op 2 januari stonden we weer vroeg op want we wilde om 7:15u de trein pakken richting de Blue Mountains. Helaas miste we die trein net dus moesten toen een uur wachten maar waren uiteindelijk als nog om 10:30u in de Blue Mountains. We hebben de hele dag fijn door het national park kunnen wandelen en natuurlijk ook de three sisters bekeken. 'S avonds hebben we nog een lekker hapje gegeten bij een Italiaan in de stad.

Zondag 3 januari was onze laatste volle dag in Sydney en we hebben toen 's ochtends een rondleiding door het Opera House gehad en zijn 's middags naar het aquarium gegaan. Tijdens de rondleiding zagen we de zaal waar de opera altijd is en ook een andere zaal waar de overige voorstellingen worden gespeeld. Het aquarium was ook heel gaaf, er waren glazen tunnels waar je dus onder de vissen en haaien door kon lopen! Daarna hebben we de ferry terug gepakt naar het centrum en vanaf daar zijn we terug gelopen naar het hostel om te eten en koffers te pakken want de volgende dag vlogen we naar Cairns toe.

Het laatste stukje van onze vakantie is vanaf Cairns naar Brisbane toe met de auto. Aankomende donderdagavond vliegen we alweer terug naar Düsseldorf toe waar we vrijdagmiddag lokale tijd aan zullen komen. De laatste update zal daarna nog volgen!

Tot volgende week!

Groetjes Emiel en Lotte

• 10 Januari 2016 - 10:03

Papen Mam:

Een superverslag van een superreis Lotte!

Liefs pap en mam

• 10 Januari 2016 - 19:57

Lieke:

Hoi Lotte en Emiel,
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben! Geniet er nog even van!
    Groetjes, John en Lieke