Mid-semester break - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu Mid-semester break - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu

Mid-semester break

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Oktober 2015 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal!

De mid-semester break was geweldig, ontzettend veel leuke dingen gedaan! Vrijdagmiddag vertrokken we richting Nimbin, helaas midden in de spits waardoor we pas rond 20:00u aankwamen. De verhalen over Nimbin dat het zo'n 'hippie dorpje' is, waren helemaal waar. Veel graffiti, veel mensen die midden op straat aan het dansen zijn etc. Toen we aankwamen zijn we naar de enige pizzeria die nog open was gegaan en hebben daar lekker gegeten. Daarna terug naar het hostel en vrij snel naar bed gegaan want de volgende dag zouden we weer vroeg vertrekken! Helaas lag ik op een kamer met een enorm luidruchtige snurker, dus de nachtrust was helaas iets minder ;).
Zaterdagochtend hebben we nog ontbeten in het centrum (oftewel een straat) van Nimbin en daarna zijn we doorgereden naar Byron Bay. De meeste waren hier al geweest met de introtrip maar niet iedereen dus we zijn toch vuurtoren etc. gaan kijken. Toen 's middags op naar Yamba! We kwamen aan bij ons hostel (staat in de top 10 van beste hostels ter wereld!) en werden heel vriendelijk ontvangen, ze vertelde waar we dolfijnen konden zien en wat voor activiteiten we allemaal konden doen in Yamba. 'S avonds in het hostel gegeten en verder niet veel gedaan.
Zondagochtend gingen we Yamba verkennen. We zagen voor het eerst het strand dus daar werd iedereen enorm vrolijk van! Daarna doorgereden naar een ander strandje met een pier waar we de dolfijnen voorbij zagen zwemmen, wauw! Eind van de middag zijn we door gereden naar Coffs Harbour. We gingen eerst een kijkje nemen bij de sky pier van Coffs Harbour met uitzicht over de hele stad! Daarna richting het hostel gereden, dit hostel was heel groot met ook een grote bar waar we 's avonds nog wat gegeten en gedronken hebben.
Maandagochtend zijn we Coffs Harbour nog gaan verkennen, ontbeten in het centrum en weer naar een prachtig strand geweest (ik kan wel wennen aan zulke prachtige uitkijkpunten hoor!). Daarna zijn we doorgereden naar Dorrigo national park. Een heel erg mooi natuurpark waar we twee uur hebben gewandeld, watervallen hebben gezien en zelfs achter een waterval zijn doorgelopen! Hierna redelijk moe maar voldaan doorgereden naar Port Macquarie. Toen we bij het hostel aankwamen hebben we meteen walvis spotten geboekt voor de volgende dag!
Dinsdagochtend eerst heerlijk ontbeten aan het strand en daarna richting het walvis spotten! We gingen op een speedboot met 12 mensen de zee op en daar zagen we een moeder walvis met haar baby! We kwamen niet te dicht bij maar zette de motor van de boot uit en na vijf minuten kwamen ze langs onze boot zwemmen! Ongelooflijk, zo dichtbij en zo imponerend hoe groot ze zijn! Na twee uur op zee gingen we weer terug en kon onze dag natuurlijk niet meer stuk! 'S middags begon de rit richting de Hunter Valley. ' s Avonds kwamen we bij ons hostel aan, mooi hostel en heel rustig.
Woensdagochtend om 10u werden we opgehaald voor onze wijntoer! We gingen langs drie verschillende locaties waar we meer dan 30 verschillende wijnen hebben geproefd! De een lekkerder dan de andere, maar het was heel leuk om meegemaakt te hebben! Eind van de dag zijn we naar Palm Beach (dichtbij Sydney) gereden. Hier konden we even lekker uitwaaien op het strand. Daarna zijn we doorgereden naar ons hostel in Sydney. Het kostte even moeite (wat een grote en drukke stad!) maar uiteindelijk hadden we de auto's geparkeerd en waren we ingecheckt bij het hostel. 'S avonds dichtbij het hostel in een pub nog wat kunnen eten en daarna natuurlijk alvast even naar het Opera House en The Harbour Bridge gaan kijken! Bijzonder om ze al te zien zo in het donker maar helemaal verlicht.
Donderdagochtend reden we naar de Blue Mountains. We hadden een ticket gekocht waarmee we in drie soort kabelaars konden die door de Blue Mountains reden. Indrukwekkend en prachtig om te zien (inclusief de beroemde 'three sisters'). Eind van de middag/ begin van de avond zijn we nog naar The Sydney Tower geweest en hadden uitzicht over de prachtige verlichte stad! 'S Avonds nog wat gedronken in een barretje in Sydney en toen terug naar ons hostel. Toen we aankwamen was er een miscommunicatie want onze kamersleutels werkte niet meer en de bagage was weg gehaald omdat ze dachten dat we naar aan andere kamer moesten! Dat was wel even schrikken maar toen we dit aangeven bij de receptie bleek er iets mis te zijn gegaan en konden ze ook onze koffers terug geven, fjieuw!
Vrijdagochtend zijn we het Opera House, The Harbour Bridge en de botanische tuinen gaan bekijken. Lekker een beetje rond struinen in de grote stad. 'S middags was het tijd om naar Bondi Beach te rijden! Snel ingecheckt bij het hostel en toen op naar het strand! Heerlijk om voor het eerst echt eens op het strand te liggen! 'S avonds het centrum ingelopen om nog wat te eten en daarna nog gezellig gekletst met z'n alle op de rooftop van het hostel.
Zaterdagochtend hebben we nog ontbeten aan het strand en daarna was het tijd om de auto's terug te brengen en naar het vliegveld te gaan. Om 15u zaten we in de lucht en 's avonds waren we weer lekker thuis, toch wel fijn :).

Afgelopen week flink voor school aan de bak geweest want ik moest natuurlijk wat inhalen na deze vakantie! Mijn tentamenrooster is inmiddels ook bekend, ik heb van 7 t/m 12 november tentamens en daarna vakantie! Ik zal dan nog even in Brisbane blijven want ik vlieg 23 november pas naar Nieuw-Zeeland.

Wordt het in Nederland al koud?! Het wordt hier alleen maar warmer, nu al rond de 24-30 graden! ;)

Tot snel!

Groetjes Lotte

• 11 Oktober 2015 - 13:51

M&M:

Hi Lotte,

Jemig, wat maak je toch een hoop mee.

Ik denk dat die walvis met baby toch wel de meeste indruk op je heeft gemaakt. Wie maakt dat nou mee? Fantastisch!!!!

Ik vind het ook zo leuk om te lezen dat je zo enorm van alles geniet. Je zult hier later nog vaak op terugblikken. Dat weet ik zeker. Ik denk dat je ook vast zo'n mooi fotoboek zult maken als je zus :-))

Ik kan je vertellen dat het hier al knap koud is. De zon schijnt weliswaar, maar je moet echt al een winterjas aan vanwege de wind. De winter is in aantocht!!! brrrrrr.
    Wees maar blij met de temperatuur die jij daar hebt haha.

We wensen je nog heel veel plezier en succes met je tentamens volgende maand!!!

Liefs,

Maarten, Monique, Kiki en Robert

• 11 Oktober 2015 - 14:07

Lieke :

Hoi Lotte!
    Wat goed te horen dat je het zo leuk hebt gehad! Klinkt als een heel toffe week!
    Ik heb ook walvissen gespot in Mexico, dat was één van de mooiste en indrukwekkendste dingen die ik ooit gezien heb! Geniet ervan en alvast veel succes met de voorbereidingen voor je tentamens!
    Groetjes, John en Lieke