De eerste collegeweken - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu De eerste collegeweken - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu

De eerste collegeweken

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Augustus 2015 | Australië, Brisbane

Hi folks! How are you doing today?

Zo begint bijna iedere docent zijn college hier! De eerste twee collegeweken zitten er inmiddels alweer op. Opvallend is hoe geïnteresseerd de docenten zijn in de mening van studenten en hoe interactief de colleges daardoor ook zijn, erg leuk!

Een leuke bijkomstigheid is dat ze hier op de campus ook heel vaak gratis eten uitdelen, o.a. cronuts (combinatie van croissant en een donut, mmmm)

Na bijna vier weken in Australië heb ik mijn draai hier inmiddels goed gevonden: dinsdagavond feest op de campus, woensdag voor 5 dollar kunnen lunchen op de campus, sporten in de gym, naar de bios, uit eten in garden city, in het weekend uitgaan in "the Valley" en daarnaast ook nog een beetje studeren ;).

Tot nu toe ook bijna ieder weekend naar de street food market geweest, omdat je daar zo lekker kan eten en het heel gezellig is en daar vaak andere exchange studenten tegenkomt!

Na twee weken heb ik ook al mogen meemaken hoe het is om "dehydrated" te zijn. Na een actieve zaterdag gevolgd door een avondvullend activiteitenprogramma werd ik plotseling heel duizelig en voordat ik het wist viel ik flauw. Niet lang daarna werd ik weer wakker met ambulance broeders boven mijn hoofd, die vervolgens mijn bloeddruk gingen meten. Mijn lichaam was nog niet helemaal gewend aan "the active australian way of life" waardoor mijn bloeddruk veel te laag was en ik compleet uitgedroogd bleek te zijn. Hierna mocht ik meemaken hoe je in een ambulance naar een ziekenhuis wordt vervoerd en daar lag ik vervolgens aan een infuus met water. Na twee uur voelde ik me weer prima en was mijn bloeddruk weer normaal. Het ziekenhuisbezoek was dus maar van korte duur, daarna snel met een taxi terug naar de campus gegaan en mijn bed ingedoken! Na een goede dag rust was ik weer helemaal in orde, alleen leverde dit avontuur natuurlijk genoeg leuke reacties op achteraf ;-).

Inmiddels ben ik ook druk bezig met het plannen van mijn mid-semester break. Waarschijnlijk ga ik samen met Chloe (en misschien nog anderen) van Brisbane naar Sydney reizen! Het idee is er in ieder geval, de uitwerking moet nog komen.

Aankomende woensdag is er in Queensland een public holiday: Ekka day! Er is dan een evenement in Brisbane met paardenraces en allerlei dj's waarbij iedereen schijnbaar heel fancy gekleed gaat. Chloe, Sophie, Lili en ik hebben allemaal onze jurk al uitgezocht :-).

Tot snel!

Groetjes, Lotte


  • 10 Augustus 2015 - 12:32

    Wouter:

    Leuk lot, veel plezier op Ekka day.. klinkt gaaf!
    En denk erom, genoeg water drinken.. Leuk hoe je een stapavond weet te verbloemen naar "avondvullend activiteitenprogramma", die ga ik onthouden ;)

    xxx Wouter

  • 10 Augustus 2015 - 15:17

    Pap En Mam:

    Leuk Lotte, we leven mee! Na het ziekenhuisavontuur weer helemaal klaar om verder te genieten van het avontuur! Liefs van pap en mam

  • 13 Augustus 2015 - 09:11

    Laurien:

    Lot, je zag er mooi uit op Ekka Day, echt een fancy dress! Leuk om te lezen hoeveel je beleeft en hoe je het naar je zin hebt! Andrea is op dit moment met een busje/camper van Brisbane naar Sydney aan het rijden en vakantie vieren, die vindt dat ook helemaal super. Als je mid-semester bijna start moet je haar maar contacten, die heeft vast leuke up-to-date tips.
    Succes met studeren verder tot die tijd ;-)
    Xxxx Laurien

  • 13 Augustus 2015 - 14:17

    Kim :

    Hi Lotte, Hopefully you are doing fine? Wat een verhaal die ziekenhuisopname! Gelukkig gaat het nu weer beter en kan je weer volop genieten. Ekka Day was volgens mij zeer geslaagd als ik de foto's op FB mag geloven. Heel leuk om je verhalen te lezen. Heel veel succes en plezier de komende weken. Liefs Kim

  • 14 Augustus 2015 - 20:45

    Irene:

    Ha Lotte, wat een avonturen en een belevenissen, in Byron Bay zag je een dolfijn was die er ook toen je op de surfplank probeerde te komen? of lag die ergens in het water te gniffelen? Verder lees ik dat je niks te kort komt, water via een infuus, lekker eten, gezellige mensen en lekker stappen en ook nog wat studeren! Nou blijf genieten en pas goed op jezelf, kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6564

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: