De eerste dagen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lotte Passtoors - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Juli 2015 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal!

Ik ben inmiddels bijna een week in Brisbane, dus het leek mij wel tijd voor een nieuw verslag!

De vlucht van Düsseldorf naar Dubai ging vrij snel voor mijn gevoel. Iedereen had zijn eigen tv schermpje dus ik heb films kunnen kijken tijdens de vlucht. Om 24.00u (lokale tijd) kwam ik aan in Dubai waar al direct iemand klaar stond van het Dubai International Hotel om me op te halen en naar het hotel te brengen. Dit ging allemaal heel snel en rond 1.00u was ik al op mijn hotelkamer. Heerlijk geslapen in een groot bed, maar wel om 8.00u weer opgestaan want mijn vlucht naar Brisbane zou om 10.25u vertrekken. Toen ik om 9.00u weer in de terminal stond kwam ik erachter dat ik vertraging had. Ik ben toen rustig een ontbijtje gaan halen en naar de gate gelopen. Helaas liep de vertraging alleen maar verder op en uiteindelijk vertrokken we om 13:30u.

De volgende dag om 8.30u (lokale tijd) kwam ik aan in Brisbane. Daar stond een chauffeur te wachten die mij en nog drie andere exchange studenten naar Nathan campus (Griffith University) bracht. Eenmaal aangekomen kreeg ik een pakket met allerlei informatie en lieten ze mijn kamer zien. Die dag ontmoette ik al twee huisgenoten: Chloe (Brits meisje) en Sam (Australische jongen), Chloe is hier ook op exchange voor zes maanden en Sam studeert hier al vier jaar. Ik heb ook Sophie ontmoet, een Britse vriendin van Chloe. Verder heb ik mijn koffer uitgepakt en ben ik met Sam naar Garden city geweest (shoppingcenter, zo'n 10 min met de bus) om wat eten te kopen.

Zaterdag kwam Lili (Chinees meisje uit Parijs) aan in onze flat en zondag zijn Chloe, Lili, Sophie en ik naar Garden city geweest om wat rond te shoppen!

Maandag begon de introductieweek met een bijeenkomst voor alle exchange studenten op Nathan Campus. Daarna kregen we allerlei Australische lekkernijen te proeven zoals Vegemite (niet zo lekker), een Caramello Koala en een Tim Tam. 's Avonds ben ik mee geweest met een tour naar Brisbane georganiseerd door de Griffith mates (studenten die allerlei activiteiten organiseren voor exchange studenten). Leuk om zo nieuwe mensen te leren kennen en mooi om de stad verlicht te zien!

Vandaag ben ik met Lili en Cloe (dezelfde naam, maar dit is een Franse vriendin van Lili die hier langskomt voor een week) naar Brisbane geweest. We hebben wat rondgelopen door de stad en wat gedronken bij South bank (een bepaal deel van Brisbane).

Al wat leuke dagen gehad en nog meer leuke dagen die gaan komen: de komende drie dagen ga ik namelijk naar Byron Bay! Dit is een georganiseerde trip speciaal voor de introductieweek. We krijgen o.a. surflessen, gaan naar de vuurtoren van Byron Bay om een mooie zonsondergang te zien en zullen langs een natuurreservaat gaan om de echte Australische dieren te spotten!


Tot snel!

Groetjes Lotte

  • 22 Juli 2015 - 01:21

    Laurien:

    Juffie, wat klinkt het leuk! Fijn dat je al wat mensen tegen bent gekomen om dingen mee te ondernemen. Ik ben heel benieuwd hoe de trip naar Byron Bay is. Hopelijk hebben jullie een beetje ok weer en kun je lekker surfen, wandelen, bier drinken etc ;-)
    We skypen in het weekend wel om te horen hoe het was! Xxxx

  • 23 Juli 2015 - 07:55

    Pap En Mam:

    Wat een mooie foto's Lotte! Het avontuur is nu echt begonnen, leuk dat je al nieuwe mensen hebt leren kennen! Veel plezier in Byron Bay, we zijn heel benieuwd naar je verhalen! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6559

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: